Dziś marketing jest niezbędny. Jego brak można porównać do posiadania sklepu ukrytego w samym środku gęstego lasu. Kto się tam zapuści? Jeśli nie masz czasu, by przeczytać cały artykuł, to od razu powiem Ci: niewielu.
Mimo że masz świetny produkt i fantastyczną obsługę, niewielu ludzi dowie się o Twoim sklepie. Od czasu do czasu ktoś, ot zagubiony wędrowiec, przypadkowo do Ciebie trafi. Ale będą to odświętne wyjątki. A przecież nie o to Ci chodziło, gdy startowałeś. Najzwyklej w świcie brak takich drogowskazów uniemożliwia klientom znalezienie drogi.
Marketing? 3xTAK!
Badania szacują, że osoba w dużym mieście może zobaczyć nawet od 4000 do 10000 reklam dziennie, jeśli uwzględnić wszelkie ekspozycje na reklamy w przestrzeni publicznej, mediach, czy stronach internetowychJeśli nie eksponujesz swojego biznesu, to jak ktoś się ma o nim dowiedzieć?
Marketing pełni rolę wskazówek, które przyciągają uwagę potencjalnych klientów i kierują ich w stronę Twoich usług. Dzięki promocji i ciekawej identyfikacji wizualnej zwiększasz szanse na dotarcie do szerszej publiczności i zainteresowanie ich Twoimi produktami lub usługami. Brak inwestycji w promocję ogranicza potencjalny zasięg Twojej firmy.
Wykorzystanie nowoczesnych rodzajów reklamy pozwala na, często skuteczne, skupienie uwagi Twojej grupy docelowej. Co z kolei przekłada się na większe zyski (jeśli Twoje usługi są dobre, są prawda?). Drogowskazy marketingowe pomagają klientom znaleźć drogę do Twojej firmy, a efektywne strategie marketingowe są kluczem do budowy siły Twojej marki i generowania wzrostu.
Przykłady można mnożyć…
Z innej beczki? Wyobraź sobie, że jesteś właścicielem ekskluzywnej restauracji, serwujesz wyśmienitą kuchnię. Zdecydowałeś, że nie inwestujesz w marketing. Bo nie. Brak reklamy uniemożliwia dotarcie do potencjalnej grupy koneserów, którzy mogliby cieszyć się wyjątkowymi smakami, jakie oferujesz. Dlatego, nawet jeśli Twoje dania są mistrzowskie i otrzymałbyś za nie gwiazdkę Michellin, niewielu ludzi dowie się o tym. Twój lokal jest jak ukryta perła w we wspomnianym wcześniej lesie. To ogranicza potencjał rozwoju Twojego biznesu, prawda? Dlatego warto o tym pisać!
Chcesz wiedzieć więcej o klientach? Marketing!
Wiadomo! Umożliwia on zbieranie i analizę danych na temat zachowań i potrzeb klientów. Dzięki temu możesz lepiej zrozumieć klientów i dostosować swoje działania do ich indywidualnych oczekiwań. Personalizacja komunikacji umożliwia bardziej skuteczne dotarcie do klientów i budowanie trwałych relacji z nimi. Łatwiej zrozumiesz potrzeby klientów. Odpowiednio dostosujesz swoją ofertę. To może być kluczem do lojalności i powtarzalności zakupów.
Twoja praca jest wyjątkowa i wysokiej jakości?
Dobry PR to podstawa. Jednak nie prosisz swoich klientów o rekomendację. Jeśli nie prowadzisz marketingu szeptanego, czyli nie pozyskujesz pozytywnych opinii od zadowolonych klientów, to potencjalni nabywcy nie zawsze są pewni, czy warto zaufać Twoim umiejętnościom. Okazane zaufanie, na przykład w social mediach, mogłyby stać się kluczem pozyskania nowych, jeszcze nieprzekonanych.
Wnioski nasuwają się same…
Marzenia o rozkręcającym się biznesie stają się rzeczywistością dzięki marketingowi. Jego brak prowadzi do sytuacji, w której Twoje wartościowe produkty, usługi, restauracje czy filmy pozostają niedocenione i nieodkryte przez potencjalnych klientów, którzy z miłą chęcią zostawiliby u Ciebie pieniądze, ale przecież… NIC O TEJ MOŻLIWOŚCI NIE WIEDZĄ!
Włącz marketing do swojego planu działania i bądź gotowy na ekscytującą podróż, gdzie Twoja firma stanie się rozpoznawalna i odniesie sukcesy, a Ty podczas tego procesu będziesz się świetnie bawić! Możemy Ci pomóc, napisz do nas!
🚀 Potrzebujesz wsparcia marketingowego?
Zapraszam do kontaktu telefonicznego pod numerem +48 501 363 340 lub mailowego pod adresem tomasz@tophat.pl. Pomyślimy, pogadamy, co możemy wspólnie zdziałać! 🙂